Mondelinge communicatie
Klantgerichte dienstverlening
Deze cursus bestaat uit de volgende onderdelen:Telefonische gespreksvoering
Goed telefoneren heeft veel te maken met spreek- en gespreksvaardigheid, maar er komen nog andere facetten bij kijken. Op welke manieren kan de kwaliteit van uw telefoongebruik vergroten? Wat zijn de verwachtingen van uw gesprekspartner? Hoe bereidt u een belangrijk telefoongesprek voor? Hoe kunt u op een vriendelijke, maar zelfbewuste manier van gedachten wisselen, klachten behandelen of overtuigen? Op welke manier kunt u snel en overzichtelijk notities maken?
Telefoneren doet u vooral met uw stem. Toch blijft lichaamstaal zelfs tijdens een telefoongesprek een nuttig communicatiemedium. Deze training behandelt de spreek- en gespreksvaardigheid om effectieve en efficiënte telefoongesprekken te kunnen voeren.
De telefoon is een onmisbaar medium in onze moderne tijd en zeer geschikt voor het aangaan van het eerste contact tussen zakenpartners en het maken van afspraken. De telefoon heeft hierbij verschillende voordelen, zoals snelheid en het gemakkelijk overbruggen van afstand. Als u echter een gesprek van persoonlijke aard wilt voeren, doet u dat beter onder vier ogen en niet via de telefoon. Een telefonisch contact heeft namelijk veel beperkingen voor wat betreft de wederzijdse interpretatie van lichaamstaal. Dit heeft effect op het verloop van het gesprek.
Naar boven..
Zakelijke contacten leggen
De grondslag van zakelijke voorwaarden berust op twee elementen: mensen en uw vaardigheid om contact met hen te leggen. Deze vaardigheid is gebaseerd op eenvoudige inzichten die u zich moeiteloos eigen kunt maken. De eerste indrukken zijn meer bepalend voor succes dan welke andere factor ook. In deze training wordt besproken hoe u die eerste indruk zo goed mogelijk kunt uitbuiten in het belang van het zakelijk succes.
De kwaliteit van het management en de dienstverlening, de kracht van de marktpositie en het bedrijfsimago, het tevredenheidsniveau van de klant en de kwaliteit van de ingeschakelde communicatiemiddelen vormen niet-financiële factoren die toekomstig zakelijk succes nauw kunnen beïnvloeden.
Naar boven.. | Terug naar trainingsaanbod..